Al 100 jaar ontwikkelt en produceert BLANCO hoogwaardige producten die tot op de dag van vandaag bepalend zijn voor het sanitair in de keuken. In deze periode heeft het bedrijf bewezen gevoel te hebben voor nieuwe ontwikkelingen en maatschappelijke stromingen. Als het gaat om de omgang met materialen en design, brengt BLANCO steeds weer nieuwe impulsen. Op basis van innovatievermogen, technische competentie en een uitgesproken klantgerichtheid is BLANCO erin geslaagd om in elke fase van zijn bestaan altijd de juiste oplossingen te vinden voor de specifieke behoeften van handel en particuliere huishoudens. Zo is het bedrijf van toebehorenfabrikant uitgegroeid tot een internationaal succesvolle systeemleverancier voor keukensanitair.
Verbeter de prestaties van uw keuken met een complete oplossing die watertaken eenvoudiger maakt door een mengkraan, spoelbak en afvalscheidingssysteem te combineren. Water speelt een essentiële rol bij het koken en levert een bijdrage aan elk gerecht. Er gaat geen dag voorbij zonder dat we het gebruiken. Hoewel water vooral schoonmaken is, heeft het in de keuken nog veel meer functies. Water wordt gebruikt bij de bereiding van voedsel en is een bestanddeel van bijna alle dranken. Van een dorstlessende slok water tot een vers gewassen salade, het is een must-have. Alles draait om het zenuwcentrum van uw keuken: BLANCO UNIT.
De firma BLANCO
BLANCO staat synoniem voor de keukenwaterzone van particuliere huishoudens. Als internationaal gevestigde premiumleverancier met Duitse roots, ontwikkelt en produceert het bedrijf producten die imponeren door hun bekroond design, hoogwaardige materialen en individuele designopties. De kern van het portfolio is de modulaire BLANCO UNIT, die spoelbakken, kranen, wateroptimalisatie en organisatiesystemen voor de onderkast naadloos combineert als systeemcomponenten in vorm en functie. De drijfveer van BLANCO: meer gemak, flexibiliteit en plezier bij het dagelijkse gebruik van de waterzone in de privékeuken
Meer dan 1400 BLANCO werknemers werken wereldwijd samen aan een jaaromzet van meer dan 380 miljoen euro (2024) - op het hoofdkantoor in Oberderdingen in Baden-Württemberg, Duitsland, en in de vestigingen in Europa, Azië, Australië en Noord-Amerika..
BLANCO hecht veel belang aan waarden, met duidelijke, welomschreven principes die zowel zijn eigen ontwikkeling als die van zijn werknemers stimuleert door een sfeer van innovatie en de constante bereidheid om verandering te omarmen.
BLANCO Know-how
Van het eerste productidee tot de productie en een efficiënt Supply Chain Management : BLANCO biedt een hoog niveau van verticale integratie. De R&D-afdeling van het bedrijf speelt een sleutelrol en bundelt expertise in materiaalanalyse, ontwikkeling en innovatie. Hierdoor kan BLANCO zijn hoge kwaliteitsnormen handhaven, voldoen aan internationale voorschriften en de productprestaties voortdurend verbeteren. Dankzij deze geïntegreerde aanpak kan het bedrijf snel inspelen op technische ontwikkelingen in de keukenmarkt en aspecten als de mechanische, chemische en thermische stabiliteit van producten verbeteren. Het Innovation & Drink Systems Lab, een ultramodern test- en inspectielaboratorium voor voortdurende productoptimalisatie, ondersteunt deze inspanningen.
Duurzaamheid
BLANCO hanteert een systematische en allesomvattende aanpak voor ESG-beheer, gebaseerd op een sterke duurzaamheidsstrategie. Deze is volledig geïntegreerd in de organisatie en richt zich op drie pijlers: Environment (milieu), Social (sociaal) en Governance (bestuur). Als onderdeel van de BLANC & FISCHER Group speelt BLANCO een voortrekkersrol onder niet-beursgenoteerde bedrijven in Duitsland.
De strategie biedt een helder kader om ESG-onderwerpen op alle niveaus te stimuleren en te verankeren in de dagelijkse praktijk. Voor elk van de drie gebieden zijn specifieke prioriteiten, ambitieuze doelstellingen en concrete maatregelen vastgesteld. Zo stemt BLANCO zijn bedrijfsvoering af op een duurzame en toekomstbestendige koers.